Nekonečné utrácanie financií na nákupy sa stalo základom pre obchodnú stratégiu predajcov. Vybrať sa na nákup potravín raz do týždňa sa v súčasnosti nenosí. Súčasným trendom v spoločnosti prajú voľné víkendy vo veľkých obchodných centrách, reklamné kampane na výrobky, predajné akcie, letáky, alebo samotný výber internetových reklám zákazníkom.
Súčasné 21. storočie sa vyznačuje výpredajmi, zľavnenými cenami v limitovanom čase, vernostnými kartami s členstvom, špeciálnymi zľavami pre verných zákazníkov, poukážkami na nákup… Napriek širokej škále možností ušetrenia často strácame kontakt s realitou skutočnej spotreby. Z toho dôvodu utrácame na nepodstatné veci a eurá sa gúľajú do vreciek obchodníkov. Ako ušetriť a čo najlepšie ekonomicky vyriešiť stav, kedy máme minimum peňazí a požadujeme priemerný štandard kvality potravín? Na toto by chceli nájsť odpoveď všetci.
Pozreli sme sa na to, aké máme možnosti vyhnúť sa predraženým výrobkom a vybrať si kvalitne podobné alternatívy, bez toho, aby zásah do financií zruinoval skromný rozpočet. V skratke záverom je, že nákup potravín v supermarketoch, diskontných predajniach alebo na tržniciach ušetrí náš finančný rozpočet od zbytočného utrácania.